Ai decis să vinzi sau să închiriezi o proprietate pe cont propriu.

Felicitări!

Acum se pune întrebarea cum te asiguri că vei primi prețul maxim în cel mai scurt timp, iar asta în ciuda abundenței de oferte imobiliare. Strategia corectă este să devii un proprietar informat – unul care înțelege perfect de ce anume este nevoie pentru a atrage cumpărătorul potrivit în pofida condițiilor din piață.

Pentru a atinge acest obiectiv citește mai jos 10 sfaturi de care ai nevoie pentru a vinde sau închiria fără intermediar:

1. Găsește prețul corect

În era internetului cumpărătorii sunt foarte sofisticați dar mai ales extrem de informați.

Din acest motiv va trebui să fii în măsură să susțiii prețul solicitat folosind criterii obiective.

Alocă timpul necesar și căută exact informațiile pe care un cumpărător informat le va obține analizând în detaliu ofertele disponibile pe piață dar și cele care au fost recent tranzacționate.

2. Pregătește  “marfa”  

Un cumpărător poate viziona  cel mult 10-15 locuințe înainte de a lua o decizie de cumpărare.

În calitate de proprietar va trebui să evaluezi cu atenție toate problemele, punctele slabe și detaliile care l-ar putea face pe cumpărător să elimine oferta ta dintre ofertele eligibile.

Există studii ce arată că ai mai puțin de 30 de secunde pentru a impresiona un cumpărător din momentul în care acesta a intrat pe ușă. Nu ezita să faci unele cheltuieli pentru a pune la punct aspectul și starea imobilului sau documentele de proprietate.

3. Planifică strategia de promovare 

Fie că ai decis sau nu să renunți la serviciile agențiilor imobiliare va trebui să stabilești care este strategia de promovare de care oferta ta are nevoie pentru a obține o expunere maximă pe piață.

Nu te limita la postarea unui anunț pe câteva site-uri de anunțuri gratuite. Pentru o prezență online de calitate promovează-ți oferta pe portalurile imobiliare specializate dar și în social media.

Nu uita că 99 % dintre cumpărători sunt online și apreciază informațiile detaliate însoțite de cât mai multe imagini relevante, localizare pe harta satelit, tur virtual sau prezentare video.

Ai grijă ca mediul de promovare ales să ofere rezulate măsurabile ca de exemplu numărul de vizualizări sau interacțiuni obținute.

pcmadd.com%20

4. Elimină punctele slabe 

Din păcate serviciile de pre–inspecție a proprietății care să elimine eventuale  suspiciuni din partea cumpărătorului sunt abia la început în piața imobiliară locala. Ca urmare va trebui să faci eforturi pentru a înlătura semnele de întrebare inutile și care îți pot slăbi poziția în negociere: împrospătează zugrăveala, fă reparațiile necesare la instalația sanitară, electrică sau de gaze, plătește la zi taxele locale și întreținerea, obținecertificatul energetic și menționează categoria de performanță energetică în oferta ta (aceasta din urmă este o obligație legală). Este important ca proprietatea să fie întabulată în cartea funciară înainte de a începe promovarea ofertei, nu strică să solicitați și să ai la îndemână un extras de informare emis recent de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI).

5. Comunică eficient 

Nu uitați că obiectivul dumneavoastră este să obții cât mai multe vizionări astfel că nu trebuie să pierdeți niciun apel. Stabilește din timp cine va fi persoana de contact și cum vor fi tratate apelurile primite. Evităsă te “blochezi” la telefon pregătind din timp o listă cu detalii legate de ofertă și proprietate. Poate fi util să avi un mesaj salvat pe care să-l puteți trimite imediat prin e-mail celor interesați.

Nu uita să ceri de la potențialii cumpărători informații care te pot ajuta să evaluezi interesul lor real de a se implica într-o tranzacție de cumpărare șî posibilitătile de a finanța achiziția.

6. Identifică posibilitățile de finanțare ale tranzacției

Nu alerga numai după cumpărătorii care au toți banii “cash” deoarece aceștia vor negocia cel mai dur prețul iar tranzacțiile cu sume mari de numerar pot fi riscante.

Lichiditatea a “secat” pe piața imobiliară locală și cele mai multe tranzacții imobiliare sunt finanțate astăzi cu un credit ipotecar.

Identifică cel puțin trei banci active în zona ta care pot oferi finanțare pentru cumpărător și solicită detalii despre criteriile de eligibilitate pentru un credit.

Păstrează la îndemână datele de contact ale ofițerilor de credit pentru a putea solicita detalii în caz de nevoie. Disponibilitatea opțiunilor de finanțare poate face diferența dintre o vizionare și o vânzare.

7. Fii deschis și creativ 

Esti pregătit să accepți un schimb ?

Dar o tranzacție cu plata în rate ?

Pune-ți întrebarea până unde poți merge pentru a obține încheierea tranzacției.

Deschiderea față de alte variante și opțiuni poate face diferența între vrea și a putea să realizezi vânzarea. Sunteți în pană de idei ?

Solicită pe Forum opinii și sfaturi din partea comunității proprietarilor.

8. Oferă avantaje 

Avantajele oferite cumpărătorului pot include acoperirea sau rambursarea unor costuri ocazionate de perfectarea actelor notariale sau de finanțare (comision de analiză, tarif evaluare) și pot merge pâna la acordarea unor garanții care să acopere eventuale daune cauzate de probleme tehnice intervenite ulterior perfectării tranzacției (incendii, scurgeri, infiltrații etc.). Un avantaj decisiv poate fi o rambursare parțială a avansului plătit de către cumpărător în completarea creditului primit de la bancă.

9. Fii cât mai vizibil 

Promovarea vizuală aduce până la 30% din vizionările “generate” de agențiile imobiliare.

Pentru a atrage atenția comandați un banner sau panou care să fie expus cât mai vizibil la adresa proprietății, de preferat perpendicular (și nu paralel) cu strada sau aleea adiacentă.

Adaugă pe lăngă numărul de numărul de telefon și un cod QR cu adresa URL a paginii ofertei.

Nu ezita să faci această mică investiție care poate aduce mari beneficii.

10. Adaptează-ți oferta 

Atunci când propuneți pe piață o ofertă de vânzare sau închiriere trebuie să evaluați rapid reacția pieței în funcție de numărul de vizionări obțiunute.

Vizionări prea puține sau inexistente înseamnă că piața respinge prețul cerut de dumneavoastră sau că oferta este insuficient promovată.

Pe de altă parte un flux constant de vizionări fără a primi oferte concrete pentru încheierea tranzacției înseamna că piața respinge altceva.

Afllă ce anume și ajustează oferta în mod corespunzător pentru ca aceasta să devină competitivă.

A găsi un cumpărător sau chiriaș fără intermediar nu este greu și îți poate aduce beneficii consistente.

Urmeză sfaturile de mai sus și vei putea să-ți atingi în timp scurt obiectivele propuse.

Succes!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Autentificare




Înregistrare




Resetează parola

Te rog introdu numele tău de utilizator sau adresa de email, vei primi o legătură prin email pentru a crea o parolă nouă.